Tietosuojaseloste

TIETOSUOJASELOSTE  EU:n yleinen tietosuoja-asetus 2016/679 Henkilötietolaki (523/99) 10 ja 24 §

Laatimispvm: 1.1.2018 Päivitetty 24.5.2018

1. Rekisterinpitäjä
Nokian JHL ry 105

Käyntiosoite:
Välikatu 24, 37100 Nokia

Postiosoite:
Orelinkatu 48 A 3, 37120 Nokia
puh. 045 216 5225 ja 0405637799
2a. Yhteyshenkilöt rekisteriä koskevissa asioissa :
Jäsenasiainhoitaja Helena Hildén ja jäsenasiainhoitaja Niina Kantonen
nokianjhl105@gmail.com

2b. Tietosuojavastaavan yhteystiedot
Tietosuojavastaava Hannu Viljanen
tietosuoja@jhl.fi
Sörnäisten rantatie 23, 00500 Helsinki

3. Rekisterin nimi Nokian JHL ry 105 Jäsenrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry pitää yllä jäsenrekisteriä joka on keskitetty rekisteri, ja johon on tallennettu Nokian JHL ry 105:n  jäsenten tiedot. Tietoja käytetään jäsenyyden ja  edunvalvonta- asioiden hoitamiseen, tilastotietojen kokoamiseen, toimihenkilötehtävien rekisteröimiseen, kurssihallintoon ja työttömyyskassan jäsenyyden ja maksujen seurantaan. Käsittely suoritetaan ammattiliittotoimintaan liittyvän yhdistyksen laillisen toiminnan yhteydessä ja asianmukaisin suojatoimin. Yhdistykseen liitytään vapaaehtoisen hakemuksen perusteella.

5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteri sisältää rekisteröidyistä seuraavat tiedot:
Henkilö- ja jäsenyystiedot

Nimi, henkilötunnus , yhteystiedot; Osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite Jäsenyystiedot, äidinkieli, asiointikieli (postikieli), kansalaisuus, koulutus,     Tilitieto, jäsenmaksutiedot

Työsuhde ja jäsenmaksujen tilitysvelvoitteet

Työsuhde- ja tilitysvelvoitetiedot, sopimusala, ammatti

Toimihenkilötehtävät

Kurssitiedot

Käydyt kurssit, ruoka-aineallergiatieto

Edunvalvontatiedot

Jäsenyyteen ja jäsenen edunvalvontaan liittyvät tapaukset. Oikeus ja erimielisyys tapaukset

Muut tiedot

Lehtitilaukset, maksetut lakkoavustukset, kunniajäsenyydet, jäsenhankintatiedot, myönnetyt stipendit ja kellot, ansiomerkit

6. Henkilötietojen säilytysaika
Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin sopimus on voimassa tai muut säilytysaikaan vaikuttavat erillislait (esim. kirjanpitolait ja yhdistyslait) edellyttävät.

7. Säännönmukaiset tietolähteet
Jäsenen itsensä ja jäsenen yhdistyksen antamat tiedot mm. yhdistyksen järjestämät tapahtumat.
Osoitemuutokset Postin osoitemuutospalvelun kautta.
Jäsenmaksutiedot jäsenten työantajilta.

8. Tietojen säännönmukaiset luovutukset
Jäsenten tietoja luovutetaan työttömyyskassalle ja vakuutusyhtiölle, jonka kautta on järjestetty järjestön jäsenvakuutus. Työsuhteeseen liittyvien sopimusten täytäntöönpanemiseksi luovutamme henkilötietoa rekisteröidyn luottamusmiehelle.
JHL-opiston kursseille osallistujien henkilötietoja saatetaan luovuttaa mm. matkanjärjestäjille, hotelleille, ja opistoille.

9. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteri on suojattu toteuttamalla asianmukaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet henkilötietojen tietoturvan varmistamiseksi.

Kaikki tietoliikenne on salattua parhaalla mahdollisella salaustekniikalla.
10. Tarkastusoikeus
Tarkastusoikeuden käyttäminen on maksutonta mutta jos tietoja pyydetään toistuvasti rekisterinpitäjällä on oikeus periä siitä hallinnollinen maksu. Sen, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot, on esitettävä pyyntö henkilökohtaisesti keskus- tai aluetoimistossa ja mukana pitää olla henkilöllisyystodistus. Keskus- ja aluetoimistojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.jhl.fi/yhteystiedot

11. Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto.
Rekisterinpitäjä korjaa tiedot ilmoitetun mukaisesti. Tiedonkorjaamispyynnöt on osoitettava jäsenyys- ja yhdistyspalveluidenyksikköön:
jasenpalvelu@jhl.fi

12. Rajoitusoikeus
Rekisteröidyllä on koska tahansa oikeus rajoittaa henkilötietojensa käsittelyä jos tietoja halutaan käyttää esim. oikeudellisiin tarkoituksiin.

13. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Koska käsittelyperusteena on sopimus vastustamis- ja poistamisoikeutta ei sovelleta.

Liittymisen yhteydessä kysytään lupaa suoramarkkinointia varten.

14. Automaattinen päätöksen teko ja profilointi

JHL ei suorita rekisteröidyistä profilointia tai automaattista päätöksentekoa.

15. Valitusoikeus

Jos rekisteröity kokee että hänen oikeuksiaan loukataan, toivotaan että rekisteröity ottaa ensisijaisesti yhteyttä tässä selosteessa nimettyyn tietosuojavastaavaan. Tarvittaessa rekisteröity voi tehdä valituksen tietosuoja viranomaisille.

Tietosuojavaltuutetun toimisto