Palvelut

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on useita palveluja, joiden tarkoituksena on helpottaa ja sujuvoittaa päivärahan hakemista sekä omien tietojen päivittämistä ja seuraamista.

Ewertti eAsiointi – Sähköinen asiointi

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on käytössä sähköinen asiointi Ewertti eAsiointi. Ewertissä voit selata omia päivärahatietoja, lähettää kaikkien etuuslajien (ansioturva ja vuorottelukorvaus sekä liikkuvuusavustus) ensimmäisen hakemuksen sekä sen jälkeiset jatkohakemukset liitteineen sähköisesti työttömyyskassaan.
Saat halutessasi  lisäselvityspyynnöt nopeasti Ewerttiin ja voit viestitellä suojattua yhteyttä käyttäen kassaan.
Ewertti nopeuttaa tiedonkulkua hakijan ja kassan välillä, joten maksatuskin on nopeampaa.

Hakemusten Käsittelytilanne

Palvelun kautta voi seurata minä päivänä kassaan saapuneet hakemukset ovat kulloinkin käsittelyssä ja arvioida sen perusteella oman hakemuksen tilannetta.

Työttömyyskassa toivoo, että hakijat seuraisivat hakemuksensa etenemistä ensisijaisesti käsittelytilannepalvelun kautta ja näin välttäisivät myös puhelintiedusteluja tämän osalta.

Hakemusliitteet (ei kirjautumista)

Hakemusliitteet -palvelun avulla voivat mm.

• palkanlaskijat
  • työttömyyskassan jäsenet
  • JHL:n aluetoimistot/yhdistykset

toimittaa kätevästi Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäsenten sähköiset liitteet ( kuten palkkalaskelmat jne)  työttömyyskassaan suoraan hakemuksen käsittelijälle.

Lähetys on suojattu, joten on ehdottomasti suositeltavampi lähetystapa kuin sähköposti ja liite tulee nopeammin käsittelyyn.

Jäsenmaksun perintäsopimuksia ei voi lähettää työttömyyskassaan, vaan ne tulee lähettää Julkisten ja hyvinvointialojen liittoon.

Chat-palvelu ja virtuaaliavustaja Elsa

Elsa auttaa 24h nettisivuilla usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi virtuaali Elsan avulla, ovat asiakaspalvelun kollegat Elsan seurana vastaamassa chatissa ma-pe klo 9-14 välillä. Chat-palvelu on tavoitettavissa, mikäli työttömyyskassan sivuilla näkyy ”Avaa Chat”-painike.

Pystymme neuvomaan chatissa vain yleisellä tasolla tuleviin kysymyksiin tietosuojan vuoksi. Ethän siis kirjoita henkilökohtaisia tietojasi chattiin oman tietosuojasi vuoksi. Henkilökohtaista neuvontaa saat edelleen eWertti Nettikassan viestintä-osiossa tai soittamalla henkilökohtaiseen puhelinpalveluumme.